2006/10/19

Ozu Film for Lithuanians

DSC00441.JPGDSC00448.JPG
DSC00450.JPG
"Japan - Lithuania cultural festivasl" started Yesterday and film festival is held at a central library in Kaunas for a week. I met with Mr. Odoko, the Ambassador of Japan in Lithuania and watched "Umaretewa Mitakeredo" by Yasujiro Ozu (1932). After I watched the movie I felt peaceful and thought of such classical Japanese family. There were about 200 Lithuanians and they also looked they enjoyed it.
It was also nice to meet with Mr. Vytautas Tamoliunas (www.tamoliunas.lt), a famous photograph and paint artist. Coincidentally he also has used a camera I use and we agreed that I will buy a camera equipment from him. I have been looking for the tele-conversion lenz for my camera and I will be able to shoot targets in far distance!
「日本-リトアニア文化交流イベント」が昨日から始まり、カウナスの中央図書館ではフィルムフェスティバルが一週間行われる。在リトアニア日本大使の大床さんにお目にかかり、小津安二郎の「生まれてはみたけれど(1932年)」を鑑賞した。観終わってからとても安らいだ気持ちになり、かつての日本の家族像に思いをはせた。200人ほどの観衆も、映画を楽しんでいたようだった。
有名な写真・絵画アーティストのVytautas Tamoliunas氏 (www.tamoliunas.lt)に会えたことも嬉しかった。偶然にも氏は以前に私のカメラと同じモデルを使っていたそうで、彼から機材を譲ってもらうことになった。以前から探していたテレコンバージョンレンズで、さらに遠くの被写体を撮影できる!

2 件のコメント:

  1. はじめまして。
    USATOさんからお知らせをいただき、
    お邪魔しました*
    『生まれてはみたけれど』のタイトルに
    ひかれました。残念ながら、まだみれてません。。
    が、小津さんの作品 本当に大好きです。
    海外で その素晴らしさにみせられた一人です。
    私、英語は本当未熟なんですが、
    こちらの記事、とても興味深いので
    また時々 覗かせてください。
    では、失礼しました!

    返信削除
  2. >テレコンバージョンレンズで、さらに遠くの被写体を撮影できる!
    すごいですね!!
    鬼に金棒とはこのことです!!

    返信削除

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。